Same drukarki fiskalne nie wystarczą

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne

Rozpoczynając działalność gospodarczą trzeba liczyć się z poniesieniem sporych kosztów nie tylko związanych z zakupem samego towaru, zapłaceniem czynszu za lokal czy zapewnieniem pensji swoim pracownikom. Liczy się również zakup niezbędnego sprzętu, co jest nawet regulowane przez ustawę. Okazuje się, że większość przedsiębiorców, których roczne dochody przekraczają 20 tysięcy złotych, musi zakupić urządzenie do fiskalizacji i drukowania rachunków. Co więcej, niektóre branże wymagają tego od pierwszego dnia istnienia firmy – są wśród nich m.in. sklepy z otrzymaną koncesją na sprzedaż wyrobów tytoniowych i alkoholowych oraz taksówkarze.

Ci przedsiębiorcy mają do wyboru dwa urządzenia – kasy oraz drukarki fiskalne. Postawienie na to drugie rozwiązanie nie wiąże się jednak tylko z wydaniem pieniędzy na samo urządzenie. Nie działa ono bowiem poprawnie bez podłączonego cały czas komputera, a także specjalistycznego programu. Na rynku istnieje spora ilość oprogramowania, które umożliwia sprzedawanie za pomocą wymienionego sprzętu. Ich wybór zależny jest od nas i warto przed nim skorzystać z demonstracyjnych i darmowych wersji programów. Dzięki temu postawimy na aplikację, która jest dla nas najbardziej intuicyjna i przydatna. Dopiero wtedy warto zakupić licencję na pełną wersję programu. Oczywiście zmiana trybu z demo na opcję full nie wykasuje informacji, które wcześniej wdrożyliśmy do systemu.

Jeśli chodzi o sam komputer, Drukarki Fiskalne nie potrzebują nowoczesnego sprzętu. Musi mieć jedynie wejście, za pomocą którego połączymy oba urządzenia – najczęściej jest to możliwe za sprawą popularnego USB. Ponadto z oprogramowaniem powinny poradzić sobie nawet kilkuletnie pecety.

Drukarki fiskalne umożliwią nam ciągłą kontrolę nad sprzedawanym towarem, ilością artykułów w sklepie, a także poczynaniami konkretnych sprzedawców. Możliwe jest wtedy lepsze zarządzanie gospodarką towarową, sporządzanie raportów oraz wnikliwych analiz, pozwalających na uzyskanie jeszcze większego utargu w sklepie.