Kubki reklamowe w budżecie instytucji samorządowych

Kubki reklamowe

Kubki reklamowe

We współczesnym marketingu wielką rolę odgrywają gadżety reklamowe. Ich rola w marketingu jest tak duża, że korzystają z nich nie tylko prywatne firmy, ale także instytucje publiczne, organizacje pozarządowe czy fundacje. Jeśli chodzi o instytucje publiczne, emisja gadżetów reklamowych jest w ich przypadku podyktowana chęcią pozyskania zwolenników (oczywiście wśród obywateli) danej inicjatywy, idei czy akcji, którą podejmują. Rzecz jasna takie działania marketingowe oznaczają konkretne koszty, które w budżecie danej instytucji, np. instytucji samorządowej, muszą być uwzględnione. Jak wielkie jest to obciążenie finansowe?

Gadżety reklamowe są bardzo różne, dlatego jednoznaczna odpowiedź na powyższe pytanie może paść jedynie, jeśli poda się konkretny przykład. Niech egzemplifikacją będą kubki reklamowe, które prawdopodobnie są najpopularniejszymi gadżetami tego rodzaju. Ile kosztuje ich produkcja i dystrybucja w przypadku instytucji samorządowych?

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że koszt produkcji kubków nie jest duży. Wynika to z faktu powyższej popularności – ponieważ są one tak powszechnie stosowane w marketingu, producenci obniżają ceny, aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Dodatkowo kubki reklamowe są często wyprodukowane z plastiku lub szkła, które, jak wiadomo, nie są materiałami gatunkowo najlepszymi, a więc najdroższymi. Instytucje samorządowe najczęściej zamawiają właśnie takie kubki.

Ponadto kubki reklamowe nie są także drogie w dystrybucji. Raz jeszcze powodem jest tutaj popularność – prawie każdy chętnie taki kubek przyjmuje, dlatego dystrybucja idzie szybko i sprawnie. Warto zaznaczyć, że każda z dostępnych metod dystrybucji (a jest ich dużo) jest skuteczna i w miarę tania.

Ponieważ koszty takie nie są duże, budżet instytucji samorządowych nie jest przez to szczególnie obciążony. Opłacalność takich działań jest znacząca, ponieważ skutek jest o wiele lepszy niż poniesione koszty. Także z całą pewnością, z punktu widzenia instytucji samorządowych, opłaca się takie działania podejmować.