Drukarki fiskalne i inne elementy systemu sprzedaży

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne połączone z komputerem na którym zainstalowano odpowiednie oprogramowanie są podstawą każdego systemu sprzedaży. Drukarki, jak sama nazwa wskazuje służą nam przede wszystkim do drukowania paragonu, który wręczany jest każdemu klientowi, ale też tworzenia kopii wszelkich transakcji czy to na rolkach kontrolnych czy w pamięci elektronicznej. Takie kopie zgodnie z naszym prawem muszą być przechowywane przez pięć lat. Każdy system sprzedaży może być dowolnie rozbudowany. Drukarki fiskalne mogą być więc uzupełnione o wagę elektroniczną, skaner kodów kreskowych oraz inne dowolne aplikacje. Jeśli chodzi o wagę to jest ona niezbędna wszędzie tam, gdzie towary ważone są na stanowiskach kasowych.

Dzięki podłączeniu jej do systemu obsługa klienta jest znacznie szybsza niż gdy sprzedawca ważyłby na wadze stanowiącej zupełnie odrębne urządzenie. Skanery kodów kreskowych wykorzystuje się natomiast w sklepach, które posiadają wyjątkowo bogaty asortyment. Specjalne skanery sczytują kody przyczyniając się z ten sposób do znacznie sprawniejszej i wręcz bezbłędnej obsługi klienta. Drukarki fiskalne w tym przypadku muszą komunikować się przez aplikacje komputerową, która współpracuje również ze skanerem, by wydruk paragonu był możliwy. Jeśli chodzi o wszelkie inne aplikacje o jakie możemy poszerzyć nasz system sprzedaży to mamy kilka możliwości.

Może on zostać wzbogacony o program zarządzający gospodarką magazynową, program księgowy, a nawet specjalny program umożliwiający obsługę kadry i płac. Każdy kto zdecyduje się wprowadzić taki system sprzedaży po pewnym czasie zauważa, że dzięki niemu zarządzanie firmą jest nawet dwa razy szybsze i o wiele bardziej efektywniejsze, jak poprzez nowoczesne Drukarki fiskalne. Im więcej elementów będzie zawierał system sprzedaży tym zwiększy się oszczędność czasu i zmniejszy ilość pomyłek popełnianych przez kasjerów.

Takie rozwiązanie jest jednak dość kosztowne i skomplikowane dlatego też zwykle korzystają z niego właściciele prężnie rozwijających się sieci handlowych, czy innych dużych placówek sprzedażowych.